LANTOS JUDIT

KETTLEBELL INSTRUKTOR

Engedd meg, hogy bemutatkozzak, és bemutassam rendszerünket.

2008. februárban fogtam először a kezembe kettlebellt, és szerelem lett első lendítésre. Ez a szerelem azóta is tart, sőt fokozódik, úgyhogy ebből a kalandból tartós kapcsolat lett 🙂 Az országban az elsők között, 2009-ben tettem le a kettlebell oktatói vizsgát (RKC – Russian Kettlebell Challenge, a StrongFirst jogelődje). Azóta is folyamatosan tanulom, gyakorolom és tanítom, immár 10 év tapasztalattal.

Célom, hivatásom és szenvedélyem a kettlebellen mint eszközön keresztül létrehozni valami gyönyörűt: erős, atletikus és ruganyos testeket, olyanokat, amelyek nemcsak szépek, hanem optimálisan működnek és még az idő pusztításának is ellen tudnak állni.

Ez a feladat sokrétű tudást, tapasztalatot és rendszerszintű szemléletet igényel. Két példát mondanék: ha lapos a feneked és puhos a hasad, az jó eséllyel egy testtartásbeli problémának a tünete. Valószínűleg derékfájás is jár mellé. Azt gondolod, helyesen egyébként, hogy le kéne adni néhány kilót, de az a néhány zsírpárna általában és sajnos csak a jéghegy csúcsa, nem a probléma maga. Tüneti kezelésként lehet próbálkozni futással, mindenféle kardióval, fenékre gyúrással és hasizmozással, vagy (a derékfájásra tekintettel) inaktivitással, esetleg ülve végzett gyakorlatokkal, de ezek egyike sem igazán fog működni, sőt minden csak rosszabb lesz. Az okot kell ugyanis felismerni és kiküszöbölni, ebben az esetben néhány testtartásjavító manőverrel. Jó eséllyel ugyanaz a testtartásbeli hiba a combhajlítók merevségét is előidézi. Erre szintén nem lesz elegendő az érintett izom nyújtása, mert az addig nem fog engedni, amíg a medence pozícióját vissza nem tereljük a megfelelő helyzetbe.

A testtartás és a testkompozíció megváltoztatása a titka annak, hogy az ember fenntartható, örömteli és hosszútávú javulást érjen el.

A kettlebell mint eszköz és a StrongFirst mint rendszer kombinációja ezekre mind tökéletesen alkalmas.

Jellemzően az egész testet megmozgató, összetett mozgásokat végzünk nagy volumenben, eleinte kisebb, később nagyobb súlyokkal, esetleg kettővel.

Ennek a hozadéka és eredményessége óriási.

De ahogy minden, nagy hozammal kecsegtető befektetés, ez sem mentes a kockázattól, azonban a StrongFirst rendszere pontosan arra van kitalálva, hogy ezt a kockázatot minimalizáljuk. Az a rögeszménk, hogy tanítványaink ne csak izmosabbak és szálkásabbak, de egészségesebbek és virgoncabbak legyenek, mint azelőtt voltak.

Ezért nagyon lényeges, hogy először bombabiztos alapokat építsünk. Meg (illetve vissza) kell szereznünk a harmonikus és teljes mozgásra való képességet (ezt az ülő életmód villámgyorsan elrabolja az embertől). Ezzel egyidejűleg a gyakorlatok technikáját nagy pontossággal és alaposan el kell sajátítani. Hát ez bizony nem úgy megy, hogy a youtube-ról ellessük. Ha súlyzóval a kézben végzel intenzív mozgást, akkor a testedre elég komoly erők hatnak.

Ez egyfelől jó, mert éppen ezt akarjuk 🙂 Ezek az erők bennünket szolgálnak, mármint akkor, és CSAK akkor, ha a megfelelő gyakorlatokat a megfelelő technikával, súllyal és ismétlésszámban végezzük. Másfelől viszont helytelen technikával, rossz gyakorlatválasztással, rossz edzésprogramozással a sérülést és/vagy az eredménytelenséget fogjuk kockáztatni.

Ezért egy edzőnek a folyamatos tanulás és a tapasztalat kiemelten fontos. 10 éve edzek kettlebellel, 9 éve oktatok, 8 éve vezetek csoportokat. Néhány tanítványom már szintén oktatói vizsgát is tett, és sok tanítványom 6-7-8 éve jár az edzéseimre, változatlan lelkesedéssel. Ezalatt testzsírszázalékukat megfelezték, erejüket megháromszorozták, sérülésmentesek, magabiztosak és az idő sem fog rajtuk.

Tanulmányaim, és néhány más fontos mérföldkő

2009: Russian Kettlebell Challenge vizsga,
Functional Movement System képzés level 1 (ez egy mozgásminta szűréssel és javítással foglalkozó rendszer)

2010: Functional Movement System level 2

2011: Russian Kettlebell Challenge level 2

2012: StrongFirst Girya (SFG) level 1 megújítás
CK-FMS

2013: Olimpiai súlyemelés masters magyar bajnok,
SFG level 2,
OKJ fitness-testépítés oktatói oklevél

2014: erőemelés, SciTec felhúzó gála 3. hely
PowerBuilder kupa 1. hely,
SciTec felhúzó gála 3. hely,
StrongFirst Lifter képzés

2015: StrongFirst Girya Level 2 megújítás

2018: Precision Nutrition level 1 coach,
StrongFirst Level 2 megújítás

Videók

Kettlebell komplex

Kettlebell swing slow motion

Oklevelek

SFG level 2

StrongFirst Girya 2. szint, ez a StrongFirst kettlebelles instruktori képzése.

 

FMS level 2

Funkcionális mozgásszűrés az emberi alapmozgás problémáinak feltérképeztésében és javításában segít.

OKJ fitness-testépítés

Államilag elismert szakképesítés a fitness edzői tudásomról.

SFL level 1

A StrongFirst Lifter oklevél a barbelles (súlyzó rúd) alaptechnikák oktatásához.

Flexible Steel

Erő és hajlékonyság tökéletes egyensúlya – mint az acél.

Precision Nutrition

A világ vezető sport- és edzéstáplálkozási képzése.

0%

0% megbánási arány